Ascensió al pic de Comabona des de la vall del Pi

Us recomanem aquest itinerari per pujar a un dels cims de la serra del Cadí des de la comarca de la Cerdanya.
És un recorregut força solitari i desconegut dins del Parc Natural del Cadí-Moixeró.

Accés
Hem de dirigir-nos al poble de Pi. D’allà surt una pista en bon estat que porta a l’àrea recreativa de l’Agre on aparquem.

Itinerari
Comencem a caminar seguint la pista que puja fent llaçades. Passarem molt a prop de la Roca Foradada.
Seguim pujant per la pista fins que arribem al refugi dels Gònecs. Allà hem d’estar pendents perquè abandonem la pista i enfilem per un camí bastant indefinit just al costat de l’abeurador. No cal arribar al refugi ni creuar el riu.
Enfilem per l’esquerra fins a uns prats. Un cop creuem el prat caldrà trobar un camí que s’endinsa al bosc (si ens fixem hi ha alguna fita). Sense perdre massa cota anem seguint el camí fins arribar al coll de Prat Sist (1h 35 min), de fet no cal arribar-hi ja que el camí canvia de vessant i segueix flanquejant per sota del coll. Però val la pena arribar-hi per a contemplar les vistes del Cadí amb el refugi Prat d’Aguiló.

Seguim el camí entre el bosc fins arribar a un abeurador de bestiar i pugem fins a Prat Rodó (zona de pastures) (2 h).
Deixem un camí a la dreta, que es dirigeix a prat d’Aguiló i un altre a l’esquerra, que va a prat Sobirà, i n’agafem un tercer davant, senyalitzat també amb fites de pedres, que s’enfila amunt bastant dret, fent llaçades pel bosc.
Més amunt enllacem amb la ruta Cavalls del Vent.
Seguim entre el pedregar fins a trobar les marques blanques i vermelles del GR-150-1. Ara només ens resta seguir aquestes marques fins el pas de Tancalaporta i del coll dels Terrers fins al cim de Tancalaporta o de Comabona (2.553 m, 3:15 h).
Per la tornada desfem el camí (2h 30 min de descens).

Bona ruta!!!

Comparteix:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *